Translate Le Moustache

miercuri, 3 octombrie 2012

Toyota Avensis, probabil următoarea mașină pe lista ,,Mașinilor Regelui”


Motivul pentru care ,,Mașinile Regelui” este o carte esențială subiectului postării de astăzi

       Provine dintr-o epocă în care lucrurile se vedeau altfel, în care prețul era pus pe calitate și eleganță, nu pe cantitate și bulk. Provine din epoca în care frumosul era frumos, iar urâtul și comercialul nebăgat în seamă (nu ca acum, cel puțin). Indiferent de apartenență politică și de convingeri, nu ai cum să nu-l apreciezi pe Majestatea Sa Regele Mihai I al României, dacă nu vădit, măcar în suflet. Bunica îi ținea poza ascunsă în spatele unei oglizi bătrâne, în timp ce vechiul regim se chinuia să-l izgonească din țară, simpla menționare a numelui Majestății Sale, devenind tabu. Bunicii mele nu-i păsa.

Credite imagine: www.jurnalul.ro


      După decenii întregi, apare manuscrisul ,,Mașinile Regelui”, o colecție de povești cu și despre automobile, una din marile pasiuni ale Regelui Mihai. După decenii întregi, Principele Radu se gândește să scoată la iveală această mare pasiune a Majestății Sale, ce a deținut nu mai puțin de 40 de automobile pe parcusul vieții, până în prezent, fiind un mare amator al vitezei, cât și al confortului sporit. ,,Mașinile scumpe sunt apanajul oamenilor cu bani, ceea ce nu a fost cazul Regelui. (...) Mașinile Sale nu au fost niciodată murdare, aceste gesturi nevenind din obsesie, ci din iubire.” - Alteța Sa Regală, Principele Radu în ,,Mașinile Regelui”. 

Următoarea posibilă mașină pe listă, Toyota Avensis


       Toyota este și ea o marcă japoneză de automobile ce dăinuie de opt decenii, exact ca pasiunea Majestății Sale pentru automobile, compania niponă fiind înființată în anul în care nici bunica mea nu era născută, iar Regele Mihai abia ce afla despre activitatea ce urma să-i devină una din cele mai mari pasiuni. Anul despre care vorbesc este 1933, de atunci până în prezent, Toyota bifând multe evenimente istorice, cum ar fi, spre exemplu Al Doilea Război Mondial, în care a produs un model robust de masina, model special dedicat Armatei Imperiale Japoneze

TOYOTA Model AA (anul 1936)
 - o preferință personală ce astăzi se află (sub formă de replică) la Muzeul Automobilelor Aichi - 

Credite imagine: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Toyota_Model_AA.jpg


      În prezent, Toyota produce modele consacrate pe piața actuală de autombile precum: Prius, Yaris, iQ, Rav4, Corolla, Land Cruiser, Auris, Verso, Aygo, GT-86, Hilux, dar și Avensis (pe care am ales să o folosesc ca leit-motiv în postarea de astăzi), multe dintre acestea pe sistem hybrid engine. În cele ce urmează veți vedea legătura din mintea mea, când vine vorba de Regele Mihai, ,,Mașinile Regelui” și Toyota Avensis

Ficțiune cu șanse reale de a deveni realitate

Regele și Avensis

      Mi l-am închipuit pe Rege. Mi l-am închipuit la volanul unei Toyota Avensis. Mi-am imaginat ce-ar zice, cum ar reacționa, entuziasmul din privire atunci când ar băga cheia în contact. Mi-am zis că Majestatea Sa ar ști să aprecieze un automobil la adevărata lui valoare mai bine ca oricine, de vreme ce se dovedește a fi pasionat de subiect de peste opt decenii. Motiv pentru care am pus la cale următorul scenariu, în care Majestatea Sa îmi scrie următoarea scrisoare.


Scrisoarea


Casa Regală a României 
Stimată domnișoară, 

     În primul rând îngăduiți-mi să vă mulțumesc pentru interesul acordat de dumneavoastră cărții scrise de Alteța Sa Regală, Principele Radu, ,,Mașinile Regelui”, acest interes fiind măgulitor, întrucât lumea actuală s-a schimbat considerabil față de vremurile trecute, interesul tinerilor fiind îndreptat mai cu seamă înspre direcții lipsite de valoare istorică. De asemenea, țin să vă mai mulțumesc pentru recomandarea de a participa la test drive-ul Toyota Avensis, rezultatul acestui test drive fiind achiziționarea unui astfel de automobil, motivele fiindu-mi lesne de înțeles, iar dacă nu, explicate în cele ce urmează.

     Toyota Avensis reprezintă veriga lipsă din lanțul trofic al colecției mele de automobile, cum o colecție nu e completă fără mărcile de top ale tuturor timpurilor. Am fost deosebit de încâtat de aspectul atât interior, cât și cel exterior al acestui automobil, întreaga experiență asemănându-se cu o simfonie de Beethoven, simfonie ce o pot asculta acum și în Avensis cu ajutorul tehnologiei Touch&Go. Eleganța poartă haine noi, iar Toyota Avensis a dovedit faptul că se poate pune preț pe calitate chiar și în zilele noastre, aceste zile ale căror viitor mi-e greu să-l definesc. Însă, un aspect cu adevărat important e cel al mediului. Oamenii devin din ce în ce mai puțin interesați de mediu, lucru ce nu se întâmpla bună-oară; acest automobil ține cont de mediul înconjurător, reducând din numărul noxelor eșapate, cu toate astea, prezentând siguranță în conducere, cât și fiabilitate. Toate în ciuda caracteristicilor ecologice atât de discutate în ziua de astăzi.

      Interiorul cât și exteriorul mașinii m-au încântat în egală măsură, așa cum am spus, fiind însă în mod deosebit impresionat de aerodinamismul carcasei, totodată elegant, cât și de cel modernist al farurilor frontale. Nu în ultimul rând, confortul șederii într-un astfel de automobil este unul inegalabil, detaliile meșterite meticulos fiind definitorii pentru alegerea mea de a achiziționa acest automobil, alegere de care vă menționam în primul paragraf al scrisorii mele către dumneavoastră. De asemenea, să nu uit să menționez de scaunul ajustabil ce se poate dovedi destul de util cuiva în etate, asemenea mie. Un ultim amănunt ce mi-a atras atenția și pe care, probabil nu-l veți înțelege, de vreme ce ați menționat că nu sunteți câtuși de puțin specialistă în automobile, este prezența celor șapte motoare, dar și a cabinei silențioase, toate amplificând aspectul ,,confort”, pe care vi l-am menționat anterior.

    Poate vă întrebați de ce am ales să vă scriu această scrisoare; ei bine, răspunsul este unul oferit postării dumneavoastră de pe blog, postare ce m-a inspirat în alegeri, achiziționând astfel, una dintre cele mai bune automobile avute până acum: în ton cu vremurile actuale dar și potrivit pentru condiția mea regală.  

Cu stimă,

Regele Mihai I al României


În cele ce urmează, un material video-slide-audio realizat de mine special pentru a ilustra  sonor, cât și vizual, spusele (rod al imaginației mele) Majestății Sale, Regele Mihai I al României. Așadar...




Materiale folosite
- fotografii Toyota Avensis aparținând toyota.ro
- muzică fundal: fragment din Beethoven - Simfonia a  VIII-a - II, Allegretto Scherzando
- Windows 7 Movie Maker
- Fotofiltre (licență gratuită)



6 comentarii:

  1. nu stiu ce e aia superblog,dar imi plac analogiile facute.am vrut si eu sa-mi cumpar masinile regelui.o ai?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Competiție anuală de blogging cu un număr de teme, date de anumiți sponsori.

      Încă nu am cartea pentru că e abia apărută, dar mi-am făcut o comandă deja. Mai ales că nu e vorba de o carte tehnică, ci de o colecție de povestiri cu și despre mașinile Majestății Sale.

      Lăsând seriosul la o parte, tu vrei să cumperi cartea sau mașinile Regelui? :D

      Ștergere
  2. O abordare originala insa nefericita. E exagerat, spun eu, sa asociezi Regele cu comercialul, sa te folosesti de numele si personalitatea acestuia intr-un advertorial. Tocmai in virtutea pretuirii ce i-o porti. Referitor la scrisoare, intotdeauna m-au fascinat discursurile aparte ale membrilor Casei Regale, expresie a educatiei desavarsite, iar ideea de a vorbi fictiv in numele Sau a fost prost inspirata. In alta ordine de idei, Regele Mihai I nu ar opta pentru un anume autoturism pentru ca se este potrivit conditiei sale regale, ci din cu totul alte considerente. Nu ma intelege gresit, fiind una dintre putinele personalitati autohtone care ma fascineaza, ma gandisem si eu la el, insa am renuntat rusinata de propria-mi idee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, Claudia!:)

      În primul rând, mă simt flatată că Google-ul te-a trimis la mine în timp ce căutai postările celor de la Superblog. Asta la nici o oră de la publicarea postării. :)

      Cu toate astea, alegerea redactării îmi aparține și mi-o asum total, indiferent ce punctaj voi primi pentru asta. Am făcut exact ce am simțit și nu cred că am ofensat pe nimeni, atât timp cât sunt de părere că o astfel de mașină s-ar potrivi unei personalități cu asemenea pasiuni. Postarea mea nu aduce jigniri nici firmei Toyota și nici Majestății Sale. DOAR DACĂ TU EȘTI DE PĂRERE CĂ ASOCIEREA E O JIGNIRE PENTRU UNA DIN PĂRȚI? Eu nu cred asta! ;)

      Așa cum alegerea ta de a nu face așa ceva îți aparține totalmente. ;)

      În plus, proba Toyota dă frâu liber imaginației. Poți să numești scrisoarea ”wishful thinking” sau ”vrabia mălai visează”. - am menționat faptul că e figmentul imaginației mele, așa că nu văd de ce mi-ai lăsa un astfel de comentariu. Cum o pune fiecare în practică e treaba lui.

      Și încă ceva... arată-mi unde am asociat Regele cu comercialul? :) Dacă citești îndeosebi partea introductivă vei constata că l-am plasat pe Majestatea Sa tocmai în antiteză cu ideea de ,,comercial”.

      Am asociat Regele cu Toyota. Dacă ție asta ți se pare asociere cu comercialul... ei, bine, îți respect opinia, deși nu ți-o împărtășesc. ;)

      Ștergere
  3. frumoasa masina toyota avensis, dar si scumpa peste masura!

    RăspundețiȘtergere

Spune-ți părerea (fie ea și-n contradictoriu cu a mea), dar fă-o cu bun simț!