Translate Le Moustache

luni, 15 octombrie 2012

Laptopul (meu) perfect!

     Sunt prea sărac să-mi cumpăr un laptop ieftin...


      Iată premisa englezului. Iată un mod de gândire sănătos, ce, probabil că i-a ajutat pe englezi să-și dezvolte una dintre cele mai trainice civilizații din istoria omenirii. Firește, atunci când englezii au inventat acest proverb, categoric nu s-or fi gândit ei la laptopuri, însă, cel mai probabil că l-au adaptat acum, având în vedere că și ei tot în anul 2012 sunt, strecurând aceleași activități între meciurile de Cricket și 5 O'Clock Tea

    De-alungul vieții, recunosc cu mâna pe inimă că de prea multe ori mi-am achiziționat laptopuri luând în considerare factorul ,,preț”. Nimic mai greșit! Tocmai pentru că după o perioadă scurtă de timp, trebuia să încep să înlocuiesc componente, să le upgradez pe celelalte, ș.a.m.d. După doi ani de la achiziționare, constatând că aș fi ieșit mai ieftin dacă aș fi achiziționat varianta upgradată (și un pic mai piperată la preț) din start. Însă, dă-i românului mintea cea de pe urmă - sau fă-l să gândească ca englezul... Și-apoi, mintea mea de pe urmă a învățat câteva lecții importante, atunci când vine vorba de achiziționarea unui laptop, următorul fiind ales chiar după criteriile expuse mai jos. 

Ce-și doresc oamenii... 


      Fiecare dintre noi folosim laptopul la câte ceva. Unii n-au nevoie de cine-știe-ce, doar de verificare a e-mail-ului, de văzut ce mai fac Cutărel și Cutărița pe Facebook și cam atât. Alții se joacă intens, drept pentru care au nevoie de un procesor solid, ceva memorie RAM și o placă video dedicată și pe măsura așteptărilor.  Ș.a.m.d.

Ce-mi doresc eu... 


      Cei ca mine au nevoie de programe de editare foto (cât mai puternice), de programe compatibile pentru tableta grafică, de muzică, de surfat pe internet, de scris articolele zilnice, de vizionat filme, dar și de loc suficient pentru stocat pasiunea pentru fotografie (cum obișnuiesc să mă joc cu formatul RAW, format cunoscut pentru cerințele deosebite atunci când vine vorba de spațiu și calitate). Drept pentru care, laptopul visurillor mele trebuie să aibă, nu din toate câte puțin, ci din toate cele care îmi trebuiesc mie, suficient cât să nu înceapă să-mi miroase a ars.

     Și, pentru a ilustra și mai bine ceea ce vreau să spun, am să dau ca exemplu un laptop Dell care se poate găsi  la magazinul Azerty, unde costă aproximativ 4.287 lei (momentan - cu tot cu prețul psihologic). Ieftin? Categoric nu, însă, își merită toți banii, având în vedere că dacă ar fi fost vândut mai ieftin, cei de la Azerty ar fi trebuit să furnizeze și o lumânare cu o rugăciune pentru sufletul morților. Raport calitate preț: just.

DELL INSPIRATION 7720
Fotografie împrumutată de la Azerty.ro

      Nu am avut niciodată un laptop Dell, însă, am auzit doar lucruri bune despre această marcă; și nu de la amatori ci de la oameni avizați să-și dea cu părerea. În dreapta se vede clar ilustrarea a ceea ce vreau să exprim: DELL INSPIRATIOM 7720. Nu am să fac nicio referire la design, cum nu mă interesează prea tare aspectul. Ceea ce contează îndeosebi pentru mine, atunci când îmi achiziționez un laptop, este capacitatea lui de face diverse.



Considerente tehnici propriu-zise după care mi-aș alege laptopul

      Un procesor ( I7 Ivy Bridge Quad Core) ce lucrează în tandem cu o placă video dedicată (nVidia GeForce) și-o memorie RAM (DDR3 cu aproximativ 6 GB) pe măsură = rețeta perfectă pentru iubitele mele programe de editare foto. Ca să nu mai menționăm ecranul Full HD de 17,3 inch (numai bun pentru procesări fotografice de înaltă rezoluție) și de cei 750 GB din HDD intern, mai mult decât suficienți pentru ceea ce aș avea eu de stocat.

     Orice-ați alege, convingeți-vă că știți dinainte la ce anume o să vă folosiți laptopul, pentru a ști exact ceea ce aveți de cumpărat. Oamenii au necesități diferite, adevărat! Însă nici ca vecinul Ilie nu-i bine să pățiți! Ce-a pățit vecinul Ilie? Și-a ales laptopul nepotrivit și i s-a ars cât ai zice Assassin's Creed.

Superblog 2012, etapa nr. 6, Azerty.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ți părerea (fie ea și-n contradictoriu cu a mea), dar fă-o cu bun simț!