Translate Le Moustache

joi, 5 septembrie 2013

Confortul uman; fizic și moral

Care ar fi diferența dintre confortul uman la nivel fizic și confortul uman la nivel moral, psihic (numiți-l cum vreți, că-i cam tot aia)? Nu cumva cele două ar trebui să meargă mână în mână și să știe să se completeze una pe alta? Nu cumva asta e o condiție esențială pentru ca noi să putem fi numiți oameni? Rasa umană? Ce e rasa umană? Rasă superioară tuturor celorlalte ființe? Discutabil, având în vedere că nu avem (practic) nicio altă entitate dovedită mai puternică și mai musculoasă care să ne compare; să zică că omul e ăla superior pentru că are o civilizație. Cine spune? Tot omul? Sunt curioasă ce spun furnicile despre coloniile lor și despre sistemele lor inteligente din mușuroi. Însă, asta e cu totul altă poveste. Acum avem maidanezi omorâți pentru că au omorât un copil. Doi maidanezi au omorât un copil însă pentru această faptă vor plăti toți maidanezii, indiferent că merită sau nu merită. Se vor lua toți variantă bulk și se vor arunca în cazan. În timp ce oamenii care violează, omoară, tâlhăresc, primesc pedepse cu suspendare - că deh, vorbim aici despre drepturile omului, ale omului.

Însă, revenind la confort, la ideea de confort, la nivel fizic în care vorbim despre saltele de relaxare. Omului îi e ușor să se facă comod pe canapeaua lui cu saltele șmechere, fără să privească prea mult la ceea ce e dincolo de canapeaua aia și dincolo de ușa casei lui. Nu-i convine, pac, să moară maidanezul pentru că el e neimportant. Nu e prima postare pe care o scriu pe tema asta ci mai exact a treia, însă, aș scrie câte postări e nevoie ca cei care-și doresc un măcel în masă ignorând variantele cu adevărat civilizate. Măcel după măcel nu atrage decât măcel. Ok, vor dispărea câinii maidanezi dar se va crea un precedent. Ce se va întâmpla în momentul în care cineva e deranjat de oameni și de cum reacționează ei? Ca și cum nu suntem deja obișnuiți cu doctrine totalitare și cu războaie inutile. Și nu, nu sunt hippie, nu sunt flower power, sunt doar corectă, sau cum le place grăitorilor de limbă engleză și a fanilor acestora: fair play.

Nu știu cum sunt alții, dar eu, ca să mă pot bucura de un confort fizic, spre exemplu de minunea saltelelor ortopedice, trebuie să mă simt împăcată cu mine. Altfel, mă voi răsuci și pe dreapta și pe stânga și va fi degeaba că am atât confort fizic de vreme ce eu nu mă pot odihni, împăca cu mine, cu ceea ce fac. Iar ceea ce fac nu trebuie să însemne măcel, pentru că în acest caz, categoric nu voi simți niciun fel de dorință de somn, iar faptul că am dat bani pentru a-mi asigura confortul fizic va valora fix un mare 0. 

Uite de-aia nu suntem noi cea mai evoluată specie de de pe fața pământului. Nu, nu știu ce specie e cu adevărat asta dar mă gândesc că asta e doar pentru că nu fac parte din cea mai evoluată specie de pe fața pământului; n-am rațiunea necesară. O specie cu adevărat evoluată ar lua în calcul faptul că acel confort fizic de care avem cu toții atâta nevoie - și pe bună dreptate -, nu are cum să existe în totalitate decât dacă există și o anumită doză de confort psihic, moral. Iar acesta-l dobândești numai atunci când faci ceea ce trebuie. Da, povestea cu maidanezii e gravă, însă înainte să luați decizii, întoarceți pe toate părțile problema și vedeți cum e uman de rezolvat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ți părerea (fie ea și-n contradictoriu cu a mea), dar fă-o cu bun simț!